PRINT

Αντιοξειδωτικά, τα πολύτιμα!

Τους τελευταίους μήνες γίνεται μεγάλος λόγος για τα αντιοξειδωτικά. Ωστόσο ελάχιστοι γνωρίζουν τι είναι ακριβώς αλλά και πως “λειτουργούν”. (ανανεωμένο άρθρο 17/09/2023)

Τα αντιοξειδωτικά είναι μόρια που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα σας. Οι ελεύθερες ρίζες είναι ενώσεις που έχουν σημαντικές λειτουργίες στο σώμα όπως πχ την βοήθεια τους στην καταπολέμηση των λοιμώξεων. Ο οργανισμός μας πρέπει να διατηρήσει μια ορισμένη ισορροπία ελεύθερων ριζών και αντιοξειδωτικών.

Όταν οι ελεύθερες ρίζες ξεπερνούν τα αντιοξειδωτικά, τότε γίνονται επικίνδυνες για την υγεία και η κατάσταση αυτή ονομάζεται οξειδωτικό στρες. Το παρατεταμένο οξειδωτικό στρες μπορεί να βλάψει το DNA σας και άλλα σημαντικά μόρια στον οργανισμό. Μερικές φορές οδηγεί ακόμη και σε κυτταρικό θάνατο. Πολλές ασθένειες, όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος συνδέονται με πολύ υψηλά επίπεδα ελεύθερων ριζών, δηλαδή υψηλό οξειδωτικό στρες.

Με ποιους τρόπους μπορεί να αυξηθεί το οξειδωτικό στρες;

Ο τρόπος ζωής, το άγχος και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες είναι γνωστό ότι προάγουν τον υπερβολικό σχηματισμό ελεύθερων ριζών και το οξειδωτικό στρες. Πιο συγκεκριμένα στο αυξημένο οξειδωτικό στρες συντελούν:

• Η μόλυνση του αέρα
• Ο καπνός τσιγάρου
• Η υψηλή πρόσληψη αλκοόλ
• Οι τοξίνες
• Τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα
• Η υψηλή πρόσληψη πολυακόρεστων λιπαρών οξέων
• Η ακτινοβολία, συμπεριλαμβανομένης της υπερβολικής ηλιοθεραπείας
• Οι βακτηριακές, μυκητιακές ή ιογενείς λοιμώξεις
• Η υπερβολική πρόσληψη σιδήρου, μαγνησίου, χαλκού ή ψευδαργύρου
• Η κακή οξυγόνωση του σώματος
• Η έντονη και παρατεταμένη άσκηση, η οποία προκαλεί βλάβη στους ιστούς
• Η υπερβολική πρόσληψη αντιοξειδωτικών συνθετικών βιταμινών, όπως οι βιταμίνες C (πάνω απο 2gr) και E (1gr)
• Η αντιοξειδωτική ανεπάρκεια

Το σώμα έχει τις δικές του αντιοξειδωτικές άμυνες για να διατηρεί τον έλεγχο των ελεύθερων ριζών η οποία όμως φθίνει με το χρόνο.

Αντιοξειδωτικά υπάρχουν σε τρόφιμα όπως φρούτα , λαχανικά και άλλες φυτικές τροφές καθώς και μούρα, πράσινο τσάι, καφές και σοκολάτα.
Τα προϊόντα κρέατος και τα ψάρια περιέχουν επίσης αντιοξειδωτικά, αλλά σε μικρότερο βαθμό από τα φρούτα και τα λαχανικά.

Σημαντικά συμπληρώματα αντιοξειδωτικών είναι:

Βιταμίνη C: Αυτό το υδατοδιαλυτό αντιοξειδωτικό είναι ένα βασικό διατροφικό θρεπτικό συστατικό. Ιδιαίτερα βιοδιαθέσιμη είναι η φυσική βιταμίνη C απο ασερόλα και κυνόροδο
Βιταμίνη Ε: Αυτό το λιποδιαλυτό αντιοξειδωτικό παίζει κρίσιμο ρόλο στην προστασία των κυτταρικών μεμβρανών από οξειδωτική βλάβη.
Φλαβονοειδή: Αυτή η ομάδα αντιοξειδωτικών φυτών έχει πολλά ευεργετικά αποτελέσματα στην υγεία.
Κουρκουμίνη: Μελέτες έχουν αναφερθεί στην αντιφλεγμονώδη δράση της και αξιολόγησαν την αντιφλεγμονώδη δραστηριότητα της, συγκρίνοντας την με εκείνη της οξικής υδροκορτιζόνης και της φαινυλοβουταζόνης.
Εκχύλισμα φύλλων ελιάς : Τα αντιοξειδωτικά στο εκχύλισμα φύλλων ελιάς είναι κυρίως πολυφαινόλες.Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτά τα φυτικά θρεπτικά συστατικά παίζουν ρόλο στην πρόληψη καταστάσεων όπως η γνωστική έκπτωση, ο καρκίνος και η οστεοπόρωση
Τζίντζερ: Εχει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση.
Μαύρο πιπέρι: Περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά, που ενισχύουν το αμυντικό σύστημα της επιδερμίδας και καθυστερούν την γήρανση.
Περιέχει επίσης μια ένωση που ονομάζεται πιπερίνη και έχει αντικαρκινικές ιδιότητες και εμποδίζει την ανάπτυξη των όγκων του καρκίνου του μαστού.
Λιβάνι: Διαθέτει αντισηπτικές, αντιοξειδωτικές, απολυμαντικές, στυπτικές, ηρεμιστικές, αντικαταθλιπτικές, τονωτικές και επουλωτικές ιδιότητες.
Moringa oleifera: Είναι πλούσιο σε διάφορα αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένης της κερκετίνης και του χλωρογενικού οξέος.Η σκόνη φύλλων Moringa μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα αντιοξειδωτικών στο αίμα.
•Spirulina: Η φυκοκυανίνη είναι η κύρια δραστική ένωση της σπιρουλίνας.Έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
•Zeolite:  Ο ζεόλιθος είναι ένας εξαιρετικός αποτοξινωτικός, αντιοξειδωτικός και αντιφλεγμονώδης παράγοντας.
•Berberine:Η βερβερίνη (BBR) είναι μια φυσική ένωση που απομονώνεται από φυτά όπως το Coptis chinensis και το Hydrastis canadensis και έχει πολλαπλές φαρμακολογικές δράσεις. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι το BBR είχε αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση, γεγονός που συνέβαλε εν μέρει στην αποτελεσματικότητά του κατά του σακχαρώδους διαβήτη.

 

Πρέπει να παίρνουμε αντιοξειδωτικά συμπληρώματα;

Η διατροφική πρόσληψη αντιοξειδωτικών είναι απαραίτητη για τη βέλτιστη υγεία.
Η υπερβολική πρόσληψη μεμονωμένων αντιοξειδωτικών, μπορεί να έχει τοξικές επιδράσεις και μπορεί ακόμη και να προάγει παρά να αποτρέψει την οξειδωτική βλάβη – ένα φαινόμενο που ονομάζεται «αντιοξειδωτικό παράδοξο».

Για το λόγο αυτό, οι περισσότεροι επαγγελματίες υγείας συμβουλεύουν τους ανθρώπους να αποφεύγουν αντιοξειδωτικά συμπληρώματα υψηλής δόσης, και να διαλέγουν συμπληρώματα από φυσικές πηγές ή συνδυασμούς βιταμινών χαμηλών δόσεων.

Βρείτε στην LifeTree μια σειρά από συμπληρώματα από φυσικές πηγές που θα βοηθήσουν το σώμα σας να αποκτήσει την ισορροπία που χρειάζεται!

 

Berberine 500mg -60 caps

Curcumin Ginger Complex -60caps

Reacta-C 1000mg (with bioflavonoids) -60tablets

Natural Vitamin C -240caps

Vitamin E 200IU Oil Free -100caps

Natural Vitamin C (Powder) -250gr

Natural Spirulina 500mg -500 tablets

Zeolite 3ΧTMA -240caps

Olivirex -Olive leaf combination -60caps

Moringa Leaf Extract 450mg -60caps

Σχετικές μελέτες:

In vitro antioxidant activity of olive leaf extract (Olea europaea L.) and its protective effect on oxidative damage in human erythrocytes

The antioxidant, immunomodulatory, and anti-inflammatory activities of Spirulina: an overview

Antioxidant and anti-inflammatory activities of berberine in the treatment of diabetes mellitus

Antioxidants and Exercise Performance: With a Focus on Vitamin E and C Supplementation

Zeolite Clinoptilolite: Therapeutic Virtues of an Ancient Mineral

 

25.05.2020 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Διαβάστε επίσης
ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΝΕΑ